Dan moeten we in deze wedstrijd beter zijn dan vorig seizoen tegen Sparta", aldus Jans, die het jammer vindt dat het stadion dit weekend leeg blijft. De jongens trainen echt uitstekend", zegt Fraser in gesprek met RTV Rijnmond. "Dat is te allen tijde mijn houvast gebleven. Deze vrijdag ook weer. Het moest eigenlijk een rustige training zijn, freewheelend naar morgen.
Cerny, die medio januari geblesseerd raakte tegen Ajax, keerde vorige week in een oefenwedstrijd tegen Waasland Beveren weer terug op het veld. Naar eigen zeggen is hij fit genoeg om ook tegen Sparta te starten, maar dat is volgens trainer Ron Jans nog onverantwoord en onverstandig. Toch voert hij wel een verandering door in vergelijking met de laatste wedstrijd die werd gewonnen van Heracles Almelo.
“Maar ik ga niet zeggen welke”, grapte Jans vrijdag. Twente gaat op bezoek bij Sparta, waar de bezoekers uit Enschede het de laatste jaren niet gemakkelijk hebben. De laatste overwinning dateert uit het seizoen van het kampioenschap 2009-2010, het werd toen 0-2 mede dankzij de eerste treffer van Bryan Ruiz. Vorig seizoen wist de ploeg van trainer Ron Jans ook thuis niet te winnen van Sparta: “Ze spelen gewoon heel snel de lange bal en dan moeten wij in de duels komen en daar hadden we met name vorig jaar heel veel moeite mee”, zegt Jans over het lastig te bespelen Sparta. "Sparta was in de thuiswedstrijd de eerste ploeg die de sleutel had gevonden om ons te ontregelen", blikt FC Twente-trainer Ron Jans op de clubwebsite. "Ze creëerden best veel en wonnen verdiend. Die uitwedstrijd kan ik niemand adviseren nog eens terug te kijken. "Dit seizoen staat Sparta Rotterdam in de degradatiezone.
Vaclav Cerny behoort voor het eerst tot de wedstrijdselectie en juist hij kijkt uit naar het spelen met publiek, beseft Jans. "Als hij gaat warmlopen, dan gaat De Grolsch Veste helemaal los", voorspelt de trainer. "Maar dat zal uit bij Sparta wel wat minder zijn. " Volgende week wacht echter een thuisduel met Feyenoord. "Als je dat uitspreekt, doet het al pijn. Maar wij moeten tegen Sparta. "Luca Everink speelt nog niet meer tegen Sparta Rotterdam, maar was deze week wel weer op het veld te zien. "Hij gaat volgende week waarschijnlijk weer gedeeltes integreren met de groepstrainingen", verklapt Jans.
(ONLINE BEKIJKEN<<<<) Twente GA Eagles kijken streaming
Maar dat is niet aan de orde bij deze mannen. Er wordt fantastisch getraind, met heel veel energie en kwaliteit. Dat geeft een goed gevoel richting de komende wedstrijden. "Fraser noemt tegenstander FC Twente 'een goede ploeg'. "Ze hebben veel individuele kwaliteit, maar ook volwassen spelers. Ze hebben Pröpper erbij gehaald, dat vind ik een super volwassen leider", aldus de trainer, die in 2017 als hoofdtrainer van Vitesse met uitblinker Ricky van Wolfswinkel (twee goals) de beker won. "Van Wolfswinkel vind ik een fantastische vent voor je ploeg.
"We moeten veel respect hebben voor Sparta", meent Jans. "Ze zijn vorig seizoen achtste geëindigd en hebben een ploeg waar het lastig tegen te voetballen is. Ze zoeken snel de diepte en de duels op, daar hebben ze echt een elftal voor. "Sparta Rotterdam ging wel met een goed gevoel de interlandperiode in. "De laatste wedstrijd, uit tegen Willem II, hebben ze met 3-0 gewonnen. Onze opdracht is ook duidelijk, we willen graag met drie punten terug.
[kijk-live] Sparta Twente live stream kijken gratis 20 November 2021 | December 30, 2021FC Twente met Vlap, Limnios en Cerny naar Sparta RotterdamSparta Twente live streamSparta Twente live streamFC Twente kan toch beschikken over Dimitris Limnios en Michel Vlap voor de uitwedstrijd tegen Sparta Rotterdam. Beide spelers hadden lichte klachten in aanloop naar het duel, maar zijn fit genoeg om te starten. Vaclav Cerny maakt na bijna tien maanden revalidatie voor het eerst weer zijn opwachting in de selectie van trainer Ron Jans.
[VANDAAG==] Sparta Twente kijken stream 11 november 2022